fredag 16. mai 2014

Tusen takk Helen Fredholm

Av og til i livet er man så heldig å bli kjent med noen utrolig flotte og unike personer. I denne sammenheng snakker jeg om kjære Helen. Egentlig er det lenge siden jeg har snakket med Helen nå, men jeg følger jo med på alle hennes flotte prosjekter, flotte hagebilder og all den kreativiteten hun viser. Jeg er vel ikke den eneste som blir stum av alle hennes “mesterverk”. Og er det noe hun VIRKELIG klarte å gjøre i dag var å overraske meg så til de grader. Jeg fikk nemlig en hentelapp i postkassa i går. Jeg tenkte jo frem og tilbake hva det var jeg hadde bestilt nå og klarte ikke å komme frem til noe fornuftig svar. Men selvsagt var jeg jo veldig nysgjerrig. Og hva var det som lå og ventet på meg på posthuset? Jo en pakke fra Helen og gleden var så utrolig stor da hun hadde sendt meg den nyeste hageboken sin. Jeg ble glad, jeg ble overrasket, jeg ble stum og jeg ble, ikke minst, veldig rørt. Jeg vet liksom ikke helt hva jeg har gjort for å fortjene denne, men herregud for en flott bok. Og har du den ikke, så løp og kjøp. Denne skal jeg kose meg med masse fremover. Helens forrige bok har jeg nesten slitt ut og jeg regner med at jeg kommer til å lese like mye i denne også.

Nei, fy søren, førr ei dame!!!! Jeg har vel aldri lagt skjul på at Helen har vært min største motivatør og inspirasjonskilde hva hage angår. Selvsagt kommer aldri min hage til å bli slik Helen sin er, ikke har jeg planer om å forsøke å få til det heller. Men Helen har vært drivkraften til at hagen min er blitt slik den er blitt i forhold til planter ihvertfall. Det finnes mange “Helen-planter” i hagen for å si det slik.

Nei, Helen…………igjen MASSE TUSEN TAKK!!!! Dette var den beste bursdagsgaven jeg kunne få og jeg gleder meg så enormt til å lese denne utrolig flotte boken på rundt 260 sider.

011 012

Det har begynt å bli grønt her hjemme også og Helen ga meg ihvertfall stor motivasjon til å drive ute igjen nå. Må vel si at hagen og prikling har blitt litt glemt, men det er nå liv der ihvertfall.

Ønsker alle en super 17. maifeiring i morgen og mættamæ-klemmer går til Helen, den beste dama på Toten og som også har, i mine øyne, Norges flotteste hage!

015

Har så vidt begynt å fylle i potter og kar nå

021

Og for første gang i år, preger omsider lukten av hegg igjen. Det lukter rett og slett NYYYDELIG! Man kan så vidt skimte den i bakggrunne på bildet nedenfor.

023

Ingen kommentarer: