torsdag 22. august 2013

Nytt nattbord

I og med at jeg aldri har mulighet til å dra på gjenbruket når jeg jobber pga åpningstider, måtte jeg jo passe på å ta meg en tur i dag ettersom jeg har fri. Og joda, jeg fant et ok nattbord til en nette sum av 150 kroner. Jeg fant fort ut at dette kom til å passe perfekt i gangen pga fargen på det. Jeg syntes det ble sååå bra der…

027 029
016 015

Ellers har jeg fått malt ferdig vinduene i stuen og muren har også fått et strøk maling…

021

Ellers kjøpte jeg ny dørmatte til å ha i vindfanget og en tur på Plantsjen resulterte i noen leirpotter, et par pletter i luften og allium-løk, både hvite og lilla…

012 010

Forøvrig var det salg på Plantasjen på bl.a. grønne planter og leirkrukker, så det var vel derfor dette ble med hjem. Hmm, før var det salg kanskje et par ganger i året, men nå føler jeg at butikker har salg hele tiden. Man må være riktig så “heldig” dersom man ikke råker på en butikk hvor ikke SALGS-plakatene henger oppe.

Ellers, som den husmor jeg er, har jeg lagd en dobbel porsjon med den hjemmlagde tomatsuppen i dag, den er god altså og med høsten hører også får-i-kål. Så det har vært en mix blanding av lukter på kjøkkenet i dag…

006 009

Får-i-kål tar vi en annen dag da den er mye bedre noen dager etter at den er kokt. Så i dag ble det fiskegrateng, poteter og gulerøtter. Hmm, gulerøttene mine har blitt enda større, ihvertfall noen av dem og det er jo så gøy å gå ut å plukke ferske gulerøtter istedet for å kjøpe på butikken. Dette kommer jeg til å gjøre de neste årene også, men jeg må bare prøve å ikke så så tett da.

022

Vel, da får jeg prøve å fortsette litt videre i stuen å få ryddet opp etter dagens økt. Nå er forøvrig det ene vinduet vasket og gardinkappa er på plass igjen. Ble så mye-mye bedre enn den blå tapen…

031

030

032 033

So long!

5 kommentarer:

Bestemors hus sa...

Åhhh heldige du, det nattbordet var bare lekkert....fargen også....ha en fin kveld...

Underberget sa...

Virkelig fint nattbord du har funnet, jeg elsker også slike gamle ting. Og så flink du har vært og kokkelert i dag, her er det et under at vi ikke sulter i hjel i løpet av hagesesongen... Menyplanlegging er i alle fall tingen:-) Fine gulrøtter du har sådd, de gule var gøyale. Ha en fin kveld!

Anonym sa...

Kjempefint nattbord,fargen var skjønn. :)
Klem.

Brunt sukker sa...

SÅ ALLTFOR LENGESIDEN
JEG HAR TITTET INNOM DEG SER JEG
SÅ MASSE FINE OG KOSELIGE BILDER
FLINK ER DU
NYT DAGEN
KLEM ELI:)

Fjordheim sa...

Så flott det nattbordet var da.
Passet jo veldig godt der ved trappa.
Ja min kjære driver å maler nå.
Han har vel malt i hele sommer.
Men han maler stort sett bare
utvendig, så jeg vet ikke helt
om det blir så mye innvendig
maling på han. Han har vært
arbeidsledig ei god stund nå så
derfor har han hatt god tid. Men
over helga begynner han å jobbe
igjen så da er det mulig resten
av den innvendige malingen blir
min jobb likevel :)
Vi får nå se hva han rekker.
Jeg er sykemeldt for tida så
jeg skal ikke male på ei stund,
Det er jo så godt med hjemmelaget ¨
middag. Gleder meg til fårikål en
i løpet av høsten. Laget
tomatsuppa i går, og den falt i smak.
Blir nok ikke siste gang det nei.
Ønsker deg en herlig sensommerhelg :)