onsdag 21. august 2013

Endelig…

For snart et år siden kjøpte jeg nye lysbrytere til huset, svarte ettersom jeg syntes det passet best til de svarte dørvriderne i huset (jepp, nå er det komplett der også). Men det er førstes nå Morten endelig har fått montert de. Jupp, det gjelder å være tålmodig når man driver med interiør; mannfolk og interiør henger liksom ikke helt sammen. Men nå har han ihvertfall fått montert opp, ja faktisk, den ene og eneste lysbryteren i stuen, samt på gangen. Men er det noe jeg IKKE kan si ENDELIG til så er det vinduene. Det ene vinduet i stuen har vært “pyntet” med blå maskeringstape litt for lenge nå, men i dag og i morgen har jeg tatt meg fri, så nå når jeg er ferdig med dagens blogginnlegg skal det males. Som man ser av bildene nedenfor ble det jo flott med lysbryteren, men ikke så flott med tapen på vinduet…

008 010

For snart et år siden tok jeg en liten avlegger av en plante svigermor har. Det tok vel bortimot et halvt år før det hele tatt skjedde noe med den og begynte å vokse. Men jeg vet ikke hva det er, noen som vet? Jeg mener svigermor sa at det kommer rosa blomster på den. Dette mener jeg er en plante som også henger selv om denne viser tegn på å bare ville vokse i høyden.

011

Uansett er planen å ha den her hvor jeg nå har en hengeplante som synger på siste vers. Jo, mulig den er helt død allerede forresten for den har ikke fått noe vann. Men så lenge den er tålig grønn kan den være der.

024

Ellers er jeg så superglad i denne snodige planten, en plante man nesten ikke kan se om er død eller levende…

017

Denne ER faktisk i live og jeg har hatt den ihvertfall et år. Den heter corokia og er bare kuuul.

Selv om pellisene fremdeles minner meg på at det fremdeles er litt sommer, er jeg definitivt ferdig med hagen.

Jeg digger denne med sin sart rosa/hvite farge. Den står i kjøkkenvinduet og er så flott…

014

Og i det ene stuevinduet pryder Jacky Gauld.

026 006

Nå skal tapen på vinduene snart vekk og man kan lett skjønne at jeg blir spyferdig av å ha det sånn. Mosse, forøvrig, driter i det og koser seg i sin Ektorp-stol uansett. Tenk å ha vært en katt, ihvertfall sånn innimellom…

020 021

Som jeg skrev lenger opp; hagearbeid er over for min del i år, nå får den bare leve sitt eget liv. Men noen flotte innslag finner man fremdeles da…

027 028
032 029
033 034
035 037

Til slutt må jeg også legge ved en super god tomatsuppe jeg lagde her om dagen. Yummi, den var SUPER-GOD og tomatsuppe i pose er dødfødt for min del ihvertfall.

IMG_4821

Oppskriften fant jeg HER hvor det forøvrig er utrolig masse gode oppskrifter. Jeg silte ikke suppa jeg da, men man kan jo gjøre det dersom man ikke ønsker klumper i den.

2 kommentarer:

Fjordheim sa...

Du har ikke bare en nydelig hage,
men også et herlig hjem.
Flott med lysbryter som passer i
interiøret.
Den tomatsuppa skal jeg lage i
morgen. Liker ikke posesuppa, så da får jeg prøve denne.
ønsker deg en herlig dag :)

Hugh sa...

This is fantastic!