søndag 30. juni 2013

Opprydding

Etter å ha vært en uke på Side i Tyrkia, trenger hagen en skikkelig opprydding. Heldigvis har jeg så snille svigerforeldre så de har vært her og stelt litt og klippet plen, men bed trengs å bli luket og hele hagen er et lite vilniss igrunn. Dog ligg sjarmerende da, men det skal jo liksom være mulig å komme seg frem i hagen også. Så nå har jeg fylt et glass med rosèvin så da er det bare å sette i gang. Stor kontrast fra å hatt en virkelig avslappende uke, med temperaturer oppmot 40 varme og høy luftfuktighet for så å komme tilbake til frodige Norge men med myyyye lavere temperatur…og ikke minst litt mer jobbing!

014

144

164 018

Liten fotorunde i hagen for noen minutter siden viser at det er blitt virkelig så frodig den siste uka hvor vi har vært borte. Har det regnet her? Hihihi…

257 258
264 265
266 267
269 270
272 273
274 275
277 279

254

260

263

268

276

281

282

Ut å jobbe…tjohei!

5 kommentarer:

Bestemors hus sa...

Du har en kjempeflott hage, Lene....skulle virkelig ønske at den var min....heldige du....ha en fin kveld...

Turid sa...

Frodig og lekker hage :)Litt ugress må vi tåle, men det å reise vekk fra hagen midt i blomstringa er vanskelig synes jeg.
Ønsker deg fortsatt en finfin sommer, Lene.

Fossestua sa...

Kjempekoselig hage du har :). Skulle ønske jeg var like flink som deg i hagen.

Linn sa...

Nydelig hage du har!!
Hva heter den planten som er i forgrunn på hagebilde nr 7? Den med grått bladverk og hvite blomster?

Lene fra Lillehammer sa...

Til Linn! Jeg har ikke tilgang til bloggen din. Men som svar så tror jeg denne heter Cerastium tomentosum, også kalt filtarve. Denne får du kjøpt på så og si alle gartnerier og Plantasjen har den ihertfall. Jeg vil tro du kjenner godt igjen den.