fredag 19. april 2013

“Vår”-stua

Selv om det blåser kraftig ute nå og jeg har tent opp i ovnen, kan vi vel konkludere med at våren kom til slutt i år også. I går kveld drev vi ute en del og vi fikk luket ett av (altfor) mange bed.

Etter jobb i dag duret jeg innom CC’martn og kjøpte med noen stemorsblomster, mer konkret, 5 stykker. 2 har fått plass ute på veggen ved inngangsdøra og resten har jeg inne. Synes de er så flotte jeg da…

003

001

Jeg fikk også lagd litt snop til helgen, deilige sjokoladebiter. Her er oppskriten dersom det skulle friste:

Rocky Road med alt

4 små snickers

1 pose mini-marshmallows

2 dl puffet ris

2 dl salte peanøtter

2 store plater melkesjokolade

1 ss rapsolje (jeg brukte soyaolje)

Skjær snickersen i mindre biter. Bland snickersbiter, marshmallows, puffet ris og peanøtter i en bolle.

Grovhakk sjokoladen og smelt den på middels varme sammen oljen. Avkjøl i 10 minutter. Hell det deretter over ingrediensene og bland godt sammen.

Hell blandingen over i en ca. 20x30 stor form dekket med bakepapir. Avkjøles og skjæres i biter.

004 006

Ellers har jeg også rukket å malt det siste strøket på veggen i kveld og den ene spisestuestolen har også fått et strøk med maling. Vil ikke ha så mye slitasje som jeg har hatt på de. Jeg hadde også lyst til å male over teksten, men det var ikke Morten enig i. Vel, vi får se med tiden.007

Nå blir det avslapping resten av kvelden, kjenner jeg trenger det nå etter en stressende, men dog så morsom og interessant dag på jobb.

2 kommentarer:

Brunt sukker sa...

HALLO LENE:)
NYDELIGE BILDER
JEG OGSÅ SYNEST STEMOR ER KOSELIGT INNE
SÅ FINE STOLEN BLEI
NYT KVELDEN
KLEM ELI:)

Furulunden sa...

Vakkert med stemor! Og de fristelsene da...