torsdag 28. mars 2013

Ommøblering i stua

Selv om været har vært helt supert i dag og vi har fått vært både i hoppbakken med aking og i solveggen her hjemme hvor vi har kost oss ENDA mer med kvikklunsj og grilling av pølser og sol i fjeset, haaar jeg faktisk rukket å gjort en del annet også, ihvertfall inne.

Jeg har fått malt det 3. strøket på døra og jeg tror det holder med ett til (bruk ALDRI egghvit maling…den blir så gul med tiden), jeg har fått malt vaskestolen vi har mellom sofaene. Den hadde forsåvidt stilig farge på “understellet”, men bordplatene var umalte/mørkbrune og det fenget meg ikke helt. Så nå er den malt i lys grønn farge, lik den jeg har i gangen…

001 

Og slik ble resultatet…

021 022

Og med et par møllers trankapsler innabords i tillegg til en dose vitamineral, ja da er det utrolig hvor mye energi man får, så jeg fortsatte videre jeg…

Jeg fikk vasket alle de hvite dukene vi bruker (det betyr SAMTLIGE duker), jeg fikk tørket støv og vasket skikkelig. Og når jeg så hvor fint det ble, ja da bestemte jeg meg for ommøblere litt også. Så jeg bestemte meg for å flytte kommoden vi har hatt stående ved siden av sofaen. Nå står den under overskapet jeg fant på søppeltomta og jeg syntes det ble superfint…

004 006
005 010

Litt smådetaljer måtte på plass på kommoden…

011 012
023 030

Hihi, man må flytte og bytte litt før man blir fornøyd, men de to siste bildene viser hvordan det ble.

Nå ble det jo veldig god plass ved siden av sofaen, men der har sannelig Egbert fått plass nå. Joda, han må få være her han også. Vi satte buret hans på et lite bord jeg kjøpte på Home&Cottage for noen år siden. Og bordet som buret stod på tidligere har jeg plassert oppå soverommet til Martinus, det ble så braaa…Både bordet og tilhørende stolene, kjøpte jeg for en del år siden på Vikingskipet og er støggammelt.

032

En gammel 5-armet lyssestake fant jeg igjen i kjelleren og den plasserte jeg på hylla over vedovnen på stua. Denne fikk visst Morten til sin dåp og da kan jeg jo med andre ord kalle den antikk den også…thihiii…Liker ihvertfall når den har fått denne patinaen, så denne skal ingen få lov til å pusse blank.

024

Ellers kan jeg jo bare slå fast at livet er igrunn ganske herlig nå. Nå sitter vi her og skal se på påskekrim på tv2. Jeg kjenner jeg er varm i fjeset etter solen i dag, jeg er skjelven i beina etter å ha gått trappa i hoppbakken (god samvittighet med andre ord), jeg er fornøyd med hva jeg har fått gjort av huslige syssler i dag, jeg har just inntatt superdigg nr. 1; nachos gratinert med chedder, rømme og hjemmelaget salsa og petuniaspirene spirer og gror og likeså gjør pellisene. Jeg vet også at jeg har smash i skapet og da ser det ut til at jeg slutter mitt lille blogginnlegg i kveld og koser med, ja just med påskekrim og smash.

025

1 kommentar:

Notre Maison sa...

Så utrolig nydelig! ! Det hvite skapet var bare helt nydelig, skulle gjerne hatt et slik selv! Koselige bilder du tar, stemningsfullt! God påske til deg og dine :)!