mandag 31. desember 2012

Snart nytt år og nye muligheter

Snart skriver vi 2013 og jeg kan se tilbake på et år med både motgang og medgang. Men jeg er her fortsatt i dag og nå skal vi se frem til et nytt år med nye utfordringer og nye muligheter.

«Bli den du ble født til å være».”

Jeg tror den viktigste livsoppgaven vi alle har fått, er å bli det beste av oss selv - uansett hvor vanskelig livet kan være. Alt annet - vårt forhold til andre mennesker og samfunnet rundt oss - springer ut ifra denne kjernen.

Sitater fra Kongens nyttårstale og som er verdt å reflektere litt over.

008

I dag har vi vært hos mamsen og spist pinnekjøtt og deretter drog vi hjem og tente stjerneskudd og en liten nyttårsrakett (ja, jeg er motstander av nyttårsraketter).

Martinus har nettopp inntatt horisontalen og Morten sitter nå med Ipad’n og jeg sitter og blogger……da er det slik det bruker å være.

I går fikk vi hengt opp tavla jeg fikk av Morten men jeg ser at den må henges høyere. Ellers ble den flott og grønnfargen i den passet så godt til den gamle vaskestolen jeg kjøpte på Vikingskipet tidligere i år…

012

Nå er det like før rakettoppskytingen starter for fult og mine tanker går til alle de stakkars dyrene ute som måtte lide. Selv har vi både katt og kråke. Katta har jeg heldigvis klart å få inn. Kråka er jo alltid inne, så han er trygg. Men begge er selvsagt stressa, så jeg gleder meg til det hele er over.

026

Til slutt må jeg få takke alle for et supertrivelig bloggår og takk til alle som følger meg. Jeg setter så utrolig stor pris på dere alle og jeg må få takke alle for de gode og inspirerende bloggene dere viser oss andre. Det har gitt meg så mye glede og nye idèer. Jeg tenker bare herre-min-hatt så mange flinke og kreative folk det finnes der ute. Takk også for alle gode kommentarer og i de tøffe studene jeg har hatt har det vært en enorm trøst med de gode ordene fra dere.

035

Tusen takk, jeg gleder meg til å følge dere alle videre!

Nå starter et nytt år med nye muligheter. For min del begynner snart “hagesesongen” med såing og forberedelser til neste hagesesong. Jeg har omsider fått bestilt meg litt frø fra England. Jeg har også gått gjennom frøboksen min fra i fjor og i neste innlegg kommer det nok litt om hva jeg har bestilt og ikke minst kommer det en liten liste på frø jeg ønsker å gi fra meg til noen andre hagegale.

Godt nytt år alle sammen, vi blogges i 2013!

022

7 kommentarer:

Villrose sa...

Ja, det var fine ord.
Godt Nyttår!

Hulda sa...

Har kosa meg med dine vakre foto. Nydelig i stua, bordet med teksten på likte jeg kjempegodt. Fin plassering av juletreet gså. Så gjennomført og fin stue. Avslappet stemning her også. Godt nytt år!

Solveig sa...

Koselige ord og bilder fra deg,Lene!! Du har en superfengende blogg med masse inspirasjon og kos. Gleder meg til å følge deg videre i 2013! Er helt enig når det kommer til raketter og dyr. Har en pus liggende helt inntil meg og der kommer han nok til å forbli til de siste festløvene går tom for fyrverkeri utpå natta.....
Ønsker deg og dine et feiende flott nytt år!!!
Klem fra Solveig

mamma i nord sa...

Så flotte bilder, og ja kongen vår sier mye fornuftig som kan være vert å ta med seg.

Ønsker deg og dine ett riktig godt nyttår, og måtte 2013 bli ett uforglemmelig år positivt sett.

Klem Tanja

Vivishagerom sa...

Hei Lene!
Ønsker deg et riktig godt nytt år. Gleder meg til en ny hagesesong og forhåpentligvis et besøk hos deg :)

Klem Vivi

Jijji sa...

Fine ord fra deg og kongen.
Ønsker deg et godt år 2013.
Gleder meg til å følge deg videre.

Klem fra Jijji

Anonym sa...

Har du en kråke som bor inne?
Hilsen Inger Katrine