mandag 16. juli 2012

Jippi–rosehekken er ferdig

Fy søren, dette var litt av en møkkajobb, for noen steder var det svææære steiner i grunnen altså, men med et supersterk samboer er det jo ingen sak. Den ene steinen ligger i grusveien på bildet så det var ikke noe småstein jeg snakker om. Men ihvertfall, nå er grootendorst-rosene kommet i jorda. Som kant mellom rosehekken og grusstien skal jeg legge gammel teglstein. Jeg har nemlig fått tak i 100 år gammel teglstein til en billig penge som jeg skal hente neste uke. Det eneste som jeg ikke er fornøyd med her nå er grusstien, fysj og fysj, den er blitt stygg altså. Men jeg tror ikke Morten orker å hente ny grus i år. Men det hadde jo blitt så mye flottere å få på ny istedet for denne som er nesten gjengrodd. Denne er dessuten altfor finkornet og vi må ha av samme type som vi hadde på gårdsplassen i fjor.  

004 

I dag var jeg på desperat jakt etter plantestøtter, men tydeligvis er det flere som har vært plaget av regnet i sommer for plantestøtter var jo utsolgt alle steder. Vel, de største hadde de igjen, men jeg må ha de mellomste.

Men jeg fikk tak i noe annet jeg har hatt på ønskelista og det er lamium maculatum ‘White Nancy’. Ååå, den er fin altså. Jeg har mye lamium i hagen, men med dette bladverket har jeg bare de med rosa blomster. Jubler jeg!

Enne annen “eksotisk” plante jeg også kjøpte var en varigert klatrevillvin, med herdighet, tro det eller ei, h-5. Denne skal jeg forsøke å plante ved syrinen, stedet hvor vi fikk “ryddet” opp.

008 009

Til slutt noen blomsterbilder innefra. Pelliser og skjærsmin er flott i vinduet…

002

014 021

1 kommentar:

Vivishagerom sa...

Du verden som du jobber, Lene!
Rosehekk høres helt herlig ut!

Kos deg! Klem