tirsdag 12. juli 2011

Utenfor kjøkkenet i alle retninger

I dag drog vi på Hovmoen og hentet et lass med grus (str. 8-11), så mens gutta var på cafè klarte jeg å tømme hele lasset før de var hjemme igjen. Så nå er ihvertfall plassen utenfor kjøkkenvinduet ferdig. Rundt plassen har jeg plantet alperips og i det ene hjørnet utenfør hekken har jeg plantet en skjærsmin. Inntil veggen til høyre for krakken har jeg plantet en rose 'Balldronningen' og en sommerfuglbusk 'Violet' Om sommerfuglbusken overlever kliamet her på Lillehammer vet jeg ikke, men jeg skal samle frø i tilfelle dersom jeg får gjort det.

Vi mangler fremdeles masse grus men jeg tror vi kommer langt på vei med 3 lass til. Det ble borte mye grus under utbyggingen i fjor men det er jo bare et lite problem. Jeg har tatt på meg jobben å få grusen utover jeg dersom Morten stikker å henter det, super trim og jeg var gjennomvåt av svette da jeg tok det første gruslasset utover i dag.




I kveld, etter at Martinus har lagt seg, skal jeg ut å plante mer, har litt som må i jorda og jeg må også gjøre noen endringer i et av bedene. Et skippertak i lysthuset rekker jeg også og vi har jo strøm i lysthuset så da går det fint an å drive der etter at det blir mørkt. Nedenfor er bilde jeg tok sent i går kveld da jeg også holdt på der inne med maling av vinduer.

SO LONG FOLKENS!

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Så fint det blir, utrolig koselig tun du har. Tørkestativet ble jeg rent misunnelig på *ler*..Kanskje mannen må snekre et til meg ;)

Lykke til videre med alle prosjektene

Kari sa...

Kjempekoselig blogg du har - tror ikke jeg har vært innom hos deg før.
Alltid like gøy å dumpe innom nye og inspirerende blogger :)