fredag 8. juli 2011

Tømmesalg - nye stauder

I dag gikk turen til Gjøvik og til Lekeland. Og deretter ble det en tur til Ringstad Gartneri men derfra ble det bare med en plenskiller. Men på vei tilbake til Lillehammer så jeg at de hadde tømmesalg på Blomsterkroken på Kolberg så da måtte jeg jo innom der en tur og da ble det med noen få planter hjem. En clematis 'Jackmanii Alba', en delphinium 'Summer Skies', 3 stk. veronica longifolia 'Pink Damask' og 1 salvia nemorosa 'Purple Rain'.





Nedenfor er forøvrig et par bilder av en av favoritt-riddersporene i hagen. Denne tror jeg kan minne om summer skies jeg kjøpte i dag men jeg skal uansett ta frø av den til høsten slik at jeg får flere. Det er også mulig at dette er summer skies for jeg vet at jeg har kjøpt av den tidligere. Liker denne fargen bedre enn de helt mørkeblå.



En liten godgutt på Lekeland!


4 kommentarer:

Shabby soul sa...

Thank you for visiting my blog and for your kind comment!
Your is so kind too!!
You're welcome
Silvia

Margareth sa...

Oooo du nydelige Clematis! Den var jo bare rå-lekker :-))) Tenker jeg får notere den ned og huske på det til neste års innkjøp....:-))

Gårdsjenta sa...

Da var du utrolig heldig! :)

Jeg har akkurat kjøpt to clematisk selv, som jeg har plantet under et epletre, så da håper jeg de vil klarte opp i det og gi mer blomstring etter at epleblomstene er ferdige :)

De var veldig flotte alle blomstene du hadde kjøpt :)

Linecas have sa...

Tømesalg er et ord man liker ja. Rart det ikke ble med mere hjem i grunn. ;-)