torsdag 30. juni 2011

Nye stauder, ny hekk og mislykka balkongkasser

Passe hagegal som jeg er måtte det jo bli med noen stauder hjem i dag, har kjøpt så lite i år så det er god nok unnskyldning. Så etter jobb var jeg innom både Ringstad gartneri, Plantasjen og Blomsterkroken og nedenfor er det som ble med meg hjem.


Artemisia Schmidtiania 'Nana' og Geranium Sang. Striatrum (denne geraniumen har jeg forøvrig flere av men den er så flott så jeg måtte ha flere).


Lavandula 'Munstead' og Phlox Maculata 'Alpha'.


Nepeta Subsessilis 'Pink Dream' og Alchemillea Mill. 'Lilac Beauty'.



10 pk med lind hekk som jeg skal plante på sørsiden av huset.


Balkongkassene utenfor døren hadde jeg plantet hvit hengelobelia i (trodde jeg) og petunia 'orchid mist', bestilt i en nettbutikk. Resultatet ble helt mislykket for i den ene kasse ble hengepetuniaen burgunder og i den andre ble den blå og hvit. Og petuniaene vokste ikke i det hele tatt. Så nå har jeg kjøpt nytt og plantet om.





Nå er det en som vil ha litt oppmerksomhet før han skal legge seg.

1 kommentar:

http://www.ninasskatter.blogspot.no sa...

Helt nydelig hage.
Den må du virkelig være stolt av:)
For en skjønn pys som henger på gjerdet å følger med...:)
Klem Nina