søndag 10. oktober 2010

Noe alla det lokale samfunnshus-gangen og en etterlysning

Ja for umalte panelvegger minner meg nettopp om det. Men her skal det ikke bære preg av noe samfunnshus, Lene har faktisk så vidt begynt å male taket hvitt, men ga meg etter et par strøk med penselen da jeg ikke gadd lenger. Regner med at lysten kommer tilbake ved en senere anledning. Som sagt, taket blir helt hvitt, maler det i vannbasert for å slippe at det blir gult med tiden. Veggene kommer jeg til å male i samme farge som på anekset, i fargekoden 0503-G90Y. Nedenfor ser dere hvor "vakkert" det er nå. På bildet til høyre ser dere at Morten holder på å lage innebygd garderobeskap. Gjett om jeg gleder meg til å omsider få skap hvor vi kan gjemme bort alle ytterklær og sko. Som dere ser på bildene står det utrolig mye sko rundt omkring. Skapdørene skal vi bestille av et firma som lager ferdig tilpassede dører etter mål. De skal forøvrig males i samme farge som på vegg.

GOD SAMVITTIGHET.....
Jeg og Martinus har drevet ute i hagen i dag, helt herlig vær med god temperatur. Jeg hadde bestemt meg for å få avsluttet noen småprosjekter jeg har hatt hengende over meg leeeenge. For jeg vet at hagesesongen er over, ihvertfall for min del, men enda gjenstod det noen småting før vinteren setter inn. Jeg var bortom Vivi for noen dager siden og fikk med en utrolig flott rose; moserosa Blanche Moreau. Den måtte jo selvsagt i jorda og som sagt så gjort. Noen alliumløker fikk jeg også satt i jorda, samt at de siste pellisene også ble tatt inn. Nå gjenstår det kun å få inn hagemøblene og så er vi klar for den kalde, fæle vinteren. Jippiiiiiii! Men nå er jeg en samvittighet lettere og jeg kan satse 100% på interiør igjen. Glede seg-glede seg!
GRATULERER TIL ÅRETS FLOTTESTE HJEM.....
Frøken Jægers hus stakk av med seieren og jeg skulle ønske at jeg hadde hatt så mye penger at jeg også kunne ha fått i stand noe så vakkert! Men jeg må nok bare innse at lommeboka er tom etter årets tilbygg-prosjekt og jeg får vel heller bare spare opp til jeg får råd til noe jeg ønsker meg. Men uansett, en verdig vinner med et super flott hjem!
ETTERLYSNING.....
Noen som vet hvor jeg kan få tak i refilspray av serien til Mathilde M, med min favorittlukt Marquise? Må ha-må ha, men jeg får ikke tak i den noen steder.
Ønsker alle som stikker innom en god søndag!

6 kommentarer:

Anonym sa...

KOselig å høre fra deg igjen!
Vi har også bygd nytt vindfang og holder på med det samme som dere. Jeg er veldig lei av å male... Ser også at vi har valgt samme utgangsdør. Er så fornøyd med den synes den er sååå fin.
Lykke til med videre arbeid!
Klem Igi

Linda sa...

Å det blir sikkert knallfint:) Har nettop malt en vegg selv, og skal innrømme at jeg er enig i den samfunnshus eller også hytte følelesen jeg fikk av den umalte panelen:)Men det blir jo super bra med maling:)) Jeg vet et sted de selger mathilde M produkter, jeg skal ha deg i bakhodet neste gang jeg skal dit:) klem

Anonym sa...

Heisann :) Er jo innom å titter på bloggen. Kjenner husdrømmen blir styrket når jeg ser andres husblogger. Kan tenke meg gangen blir flott når dere blir ferdige!

Til etterlysningen din så fant jeg denne linken: http://www.arbeidshuset.no/?PageID=1749

Kanskje det er noe der :)

Vi ses på søndag :)
Klem Annki

Gammel stil sa...

Hei:)

FOR EN BLOGG!!! Helt fantastisk! Så mye inspirasjon:) ÅÅååh, nå ble vi glad:) Nydelig hus! Så fine bilder du viser! Denne bloggen er nå blant våre favoritter:) Vi la oss til som følger med en gang! Håper det går bra? Vi blir alltid veldig glad for nye følgere, så hvis du vil er du hjertelig velkommen til å følge oss:)

Klem fra tvillingene i Gammel stil:)

Linda sa...

Jeg har fått sjekket ut, og butikken her har mathilde m sin spray i den lukten du vil ha. Koster 49 for en liten. De hadde fått samme lukt i massasjeolje også. Jeg kan godt kjøpe til deg og sende deg om du vil:) Klem

Nina i Paradiset sa...

Herrefred, Lene!
Jeg har da den refillen! :)
Sender den til deg, om du vil ha den!
Jeg betaler selvsagt portoen!
Jeg tar 40,- for sprayen ;)
Har også rom-parfyme i samme duft.