søndag 29. august 2010

Når man ikke har mer å blogge om

Neida, jeg er ikke deppa på noe som helst måte, men det skjer så lite her i gutua for tiden. Hagesesongen er definitivt over for min del og inne er det heller ikke så mye som skjer. Men jeg går jo å venter på at Morten og makkerne får gjort sitt i den nye gangen vår slik at jeg kan begynne med mine male og innredningsprosjekter. Jeg har dannet meg sånn nogenlunde et bilde i hodet om hvordan jeg vil ha det, så den saken er forsåvidt grei. Og det begynner jo å nærme seg slik at jeg kan begynne. Veggene er isolerte, men panelplatene mangler. Taket har fått panel, lagt at svigerfar og Morten. Varmekabler er lagt og gulvet er blitt støpt. Morten skal snakke med elektriker for å høre om han kan komme til uka og gjøre ferdig det elektriske og vi har også planer om å få kjøpt fliser til uka. Men før alt dette er klart sitter jeg her og nærmest tvinner fingre og vrir de tomme hjernecellene mine i håp om at det skal dukke opp noen kreative idèer. Men noe fornuftig har jeg da fått gjort for i går fikk jeg omsider gjort litt mer arbeid på spisegruppa. Herren min hatt hvor lang tid jeg har brukt på dette. Nå mangler jeg kun å få malt tekst på en stol og å få lagd slitasje på to. Bordet begynte jeg å "slittere" i går og er nesten ferdig. Skal flekke over med litt hvitmaling her og der slik at slitasjen ikke blir for dominerende.
Bildet er ikke bloggifisert og jeg har ikke tent stearinlys bare for at det skal bli flott. Lene elsker nemlig levende lys og er storforbruker av det i den mørke tiden vi nå har foran oss. Her bruker vi lite elektrisk belysning med unntak av noen lyslenker og supplerer heller på med MASSE levende lys.

Gangen må males da den gamle, orange/gule fargen det var på veggene lenge før vi flyttet inn har kommet til syne her og der pga. at det har blitt lagt opp nytt elektrisk. Vel, ikke mye som er kommet til syne og Morten lurte nesten på om det hadde klikka for meg når jeg sa at jeg skulle male opp hele gangen igjen bare pga noen små gulflekker. Men den EGENTLIGE grunnen er at jeg har lyst på ny farge der, samme farge jeg har på annekset, me like! Og ikke tar det lang tid å male gangen heller da den er ørliten. Og jeg VET så inderlig godt at når veggene er ferdigmalte setter jeg nok i gang med å male trappa på nytt også, likeså vegger og tak i trappegangen. Jeg vet nøyaktig hvordan dette er. Hyllene over kommoden på bildet over er også blitt fjernet og jeg har plassert et gammel vindu der i stedet. Hyllene skal jeg få malt opp igjen og jeg tror egentlig ikke at de blir plassert der igjen. Likte godt vinduet jeg da. Vi får sjå.

Fra stuevinduet kan dere se at det allerede er bekkmørkt ute selv om klokka ikke viser mer enn litt over 21. Men det er noe godt med denne tiden også synes jeg. Et par av pellisene står også i vinduet. Måtte ta inn alle i går da det regnet i bøtter og spann her. Stakkars, de holdt nesten på å drukne, så nå står det noen i begge stuevinduene, noen i kjøkkenvinduene og noen på annekset.

Her er et bilde Martinus tok av daddy/pappa. Her holder han på å montere opp hylla over ovnen. Det gjorde seg gitt.

Måtte ta et bilde av trøllgutten i dag. Han digger å bruke den store stråhatten og han blir bare så rar. Dessuten har han på seg Levis-jakka hans pappa brukte da han var liten. Snakk om gjenbruk og gutten ble jo så tøff.
LIKE FOTOGEN SOM SIN PAPPA......





HJELPES, NÅ ER DET SANNELIG POIROT ALLEREDE! Men ha det så flott folkens, mulig jeg tar en liten bloggpause her nå frem til det begynner å skje saker igjen her i gutua.
SO LONG!

3 kommentarer:

IngunnBW sa...

Herlige bilder av søte go'gutten deres! SÅ sjarmerende under den store stråhatten :)
Spisestuen din har blitt grusomt lekker, helt til å spise opp :))

Simones Country Home sa...

Heia.

Ble fint hos deg nå da. Ser du har samme hylla som meg, den bombay hylla. Jeg har ikke malt min enda, men det kommer. hehe

Så søt gutten deres er! ;o)

Klem Simone

Linda sa...

Nydelig liten pjokk:) Det høres jo ut som du har mange planer på gang:) Så flot tå se spisebordet ditt. jeg har nemlig kjøpt et spisestuebord i furu fra kregenes... brukt av ei venninne, og det tenkte jeg at jeg skulle male... Nå har jeg netop skrevet om hvor glad jeg er i å male... så status quo er at to uker etterpå er bordet enda ikke hentet... men det ksla jeg gjøre over helgen og da skal jeg begynne å male:)

Det er jo da bare så utrolig fint hos deg, du er flink du:)