søndag 28. mars 2010

Tulipaner og atter tulipaner!

Da jeg kom hjem fra jobb på fredag lå det 3 herlige buketter med hvite tulipaner til meg, er ikke jeg heldig? Men denne gangen var de ikke fra Morten men fra mine svigerforeldre, TUSEN TAKK! Så nå har jeg to herlige buketter med tulipaner i stua som forøvrig blir den eneste "påskepynten" da jeg er lite tilhenger av det gule, fargen jeg forøvrig ikke er noe tilhenger av hverken inne eller ute i hagen. Men jeg har akkurat vært inne hos Ninni og jeg kan jo ikke akkurat nekte for at kyllingene hennes var supersøte og heller ikke så gule. Vi få se om jeg finner litt påskestæsj, må jo ha det etterhvert slik at Martinus kan få den rette påskestemningen når han blir litt større. Jeg vet ihvertfall at jeg syntes det var så koselig med alle de knallgule kyllingene mamsen fant frem da jeg var lita.


Ellers når det gjelder pellisbestillingen min så bommet jeg på det ene ønsket mitt. Mente nemlig at Chelsea Gem var Jackie Gauld, men det er jo ikke riktig, hihi. Så nå har jeg fått avbestilt C.G. og bestilt J.G istedet. Den var stor favoritt i fjor og er bare supernydelig med en herlig farge.

Jeg har forresten mottatt en hyggelig sunshine-aweard fra Red-hobbitt .....tusen takk, kjempehyggelig.

Det trengs å få slike hyggelige awarder nå for når jeg kikker ut av vindet er det ikke noe sunshine ute, men derimot tåke og grått og trist. Så nå har jeg bedrevet tiden på annekst hvor jeg har fått priklet en del, godt å få tatt det unna slik at det ikke hoper seg helt opp.

Gutten med avisa hilser til bestemor og bestefar!
ØNSKER ALLE EN GOD PÅSKE!

11 kommentarer:

IngunnBW sa...

Hei Lenemor, like godt å se deg igjen hver gang du har et av dine altfor sjeldne blogginnlegg. Så det :) Takk for supersøt henvisning til påskepynten min og kommentar til innlegget.

Så koselig å se at du prikler og står i med frø i år også. Vi fant nok ut det samme, for her er det også nesten kun sommerblomster på planterommet i år :) Jeg har kjøpt noen nye teracottapotter og kommer til å satse mer på krukker fremover. Du vet...i tilfelle. I dag skal jeg så bl.a rosmarin og timian. Jeg kjøpte stiklinger til en nydelig superpetunia på Plantasjen forleden, det blir mine aller første Petunia. Dine så kjempesøte ut, takk for tilbudet :). Jeg tror jeg ikke får plass, men skal ha de i bakhodet. Men om det dukker opp småplanter av Alchemilla Mollis som du antok, tar jeg gjerne dem. Jeg har bestemt meg for å gjøre det så enkelt som mulig og skal bruke denne som kanting foran grønnsaksbedet. Tror det blir bra, da får jeg hengt kanten på det gulhvite bedet i enden hvor bl.a Aicha står.

Jeg tok en sjanse da jeg sådde første omgang, hadde ikke fått kjøpt såjord og kom meg ikke ut, så etter å sett at en del hagegale bruke vanlig jord til å så i, gjorde jeg det. Det gikk ikke så bra. Noen frø klarer ikke gjødselen i jorden, tydeligvis ikke lavendel og månedsjordbær. Det ble veldig dårlig spiring på dem, kun noen få planter. Månedsjordbærene ser dessuten ut til å kunne ta kvelden når som helst. Så det blir siste gang jeg sår i Pjord!

De små søte mørke hornfiolene jeg fikk frø av deg, spirer som bare det :) Og i går så jeg de aller første spirene i et av bedene :) Det er kun ett hvor sneen har begynt å forsvinne. Det er vel fullt med sne hos dere enda, sikkert mer enn her.

IngunnBW sa...

Oj...det ble forskrekkelig langt!

Fru Strøms Kvardagspussel sa...

Du er heldig som har så snille svigerforeldre. Koselig bilde du viser av dine tulipaner. Når sønnen din blir større kan dere kose dere med å lage påskepynt sammen:)Jeg og jenta mi har laget påskepynt og det er supertrivelig. Ta gjerne en titt i bloggen min og se på det vi har ordna. God påske til deg også, hilsen fru Strøm.

Linda sa...

Så deilig med tulipaner:) Alltid hyggelig å få blomster, for jeg erikk eflink til å kjøpe det selv. Grått ute i dag her og, men har vært en runde med kamera, mye fint å se, for nå skjer det massse hver dag her. Deilig, håper dere er kvitt snøen om ikke for lang tid dere og:) Synes alle fortjener vår jeg nå:) Ha en god påske:) Klem

Laila sa...

En riktig god påske til deg og dine også, især til den superskjønne gutten.
Klem Laila

Vivishagerom sa...

Ønsker deg en riktig god påske, Lene. Nå er det ikke lenge før den våte snøen forsvinner fra hagene våres og vi kan endelig begynne ute igjen.

Her på andre sia så gror det godt og nå i helga har jeg sådd 8 potter med riddersporer. Noen er rosa, så kanskje det havner noen over i hagen din ?
Det blir nok ikke så mange som tidligere, men gleden over små spirer er ikke glemt.

Kos deg med våren.

Margrethes hus og hage sa...

Det er koselig med tulipaner, og de er da påskepynt så god som noe :) Er heller ikke veldig på gult, ikke inne og ikke i hagen heller. Men det sniker seg inn et og annet til påske allikevel. Og i hagen har det også kommet et par lysegule planter :)

Ønsker deg en fin påske. Hilsen Margrethe

Anonym sa...

Heisann Lene :-)

Ønsker deg ei riktig GOD PÅSKE,kos deg med fam. lilleprinsen er sååå sjarmerende:)

Er spent på om avleggere jeg fikk kommer opp av snøen her snart:)spennende.
Lykke til med spirer og hage framover.
Klem fra Randi Mathea.

Tonerose sa...

SÅÅÅÅ herlig lille prinsen din er!! Snakker om! :o)

Heldige deg som får så masse blomster! Nydelige tulipaner!

Riktig god påske til deg og gutta dine!

Linda sa...

Ble fristet ja:)Så en bestilling er på vei:):) Og jeg skal huske deg med valmuefrøene vet du:)God påske:) Klem

Linda sa...

Ble fristet ja:)Så en bestilling er på vei:):) Og jeg skal huske deg med valmuefrøene vet du:)God påske:) Klem