torsdag 25. mars 2010

Pellisbestilling

Nå har jeg fått bestilt meg pelliser. De fleste hadde avgått ved døden i vinter så nå er det nye på vei her til gutua og jeg gleder meg til bl.a. å pynte lysthuset i sommer med pelliser:

Det er kun en pellis jeg ikke har fått tak i og det er Eureka, en pellis jeg ønsker meg kjempemye.

Her på Lillehammer er det ikke så mye som tyder på at våren er på innmarsj, vi har hatt noen kjeie dager nå med snø og tåke. I dag har det heldigvis ikke snødd noe særlig og temperaturen har vært forholdvis mild. Nå er jeg liksom SÅ FERDIG MED VINTEREN og jeg klarer snart ikke å vente til å drive ute igjen. Men jeg har et kjempegørt prosjekt inne og det er å få malt ferdig spisegruppa, fy søren for en møkkajobb. Ja, jeg har kun malt en stol enda og har til nå malt 3 lag, usj, ser nå jammen ut til at jeg må ha et lag til. Skikkelig kjedelig jobb er det, men jeg trur det blir lekkert til slutt. Hvitt og slitt er tingen her i gutua. Nedenfor er en tekst jeg malte på hjørneskapet her i stua............CARPE DIEM............GRIP DAGEN! Joda, jeg skal da gjøre det etterhvert når jeg er motivert nok.

Å jøye meg, sitter og ser på reprise av drivhusdrømmer som gikk på nrk i dag, fy flate sier nå jeg. Gir ikke akkurat lengselen etter sommeren noe mindre. Og nå fikk jeg veldig lyst på erteblomst 'Primadonna', den var jo yndig da. Må sjekke om den kan fås tak i. Og gulp, så mange flotte pelliser det var i lysthuset, så de jeg. Nei nå må jeg følge med.

PS! Har ikke jeg snill samboer? Her om dagen da jeg kom hjem fra jobb lå det en bukett med tulipaner til meg.Jeg elsker lyse, pastellfargede tulipaner og det har Morten tydeligvis fått med seg.

Kos dere folkens!

8 kommentarer:

Tonerose sa...

Nydelig bukett - så heldig du er!! :o)

Hihi, skjønner hva du mener - Drivhudrømme er helt til å drømme seg bort i! *sukk* Samme her, jeg er VELDIG klar for at snøen snart forsvinner, steike meg den har ligget lenge..

Så flott teksten blei, tipper stolene blir helt herlige de også når du blir ferdig. Men FOR en jobb, FIRE lag?? phui. Flink er du iallefall!! gleder meg til å se bilder etterhvert. :o)

Håper du har en herlig kveld!

Nina i Paradiset sa...

Jeg har det samme problemet etter rekord kald vinter!
Død og atter død....
De som sto på loftet har berget bra da, men noen av mine nye, kjempeflotte sto i planterommet med åpen ventil! (glemte at den var åpen)
Deacon Picotee og Natalie har klart seg (som jeg husker) samt Kronprinsesse Mary og hvit Mårbacka (som jeg har stiklinger av da...)

Nei, neste høst SKAL jeg være flinkere!

Nina i Paradiset sa...

PS nydelig tekst!!

Mine bilder - Vivishagerom sa...

Jeg må si meg enig, Lene. Vi har hatt elendig vær i det siste og det er altfor mye snø igjen. Men hagesesongen er igang og det spirer og gror i lysthuset.
Pelliser har jeg også fått bestilt og noen ekstra Fuchsia, så det blir nok sikker nok i år også.
Ha en super fin helg og god påske til deg og gutta dine.

Linda sa...

Pelargonier er vakre, og moro med mange forskjellige sorter. Jeg har maaange stiklinger, noen fra i fjor og noen fra de som overvintret i år. Veldig gøy:) Så flink duer til å male, det er det verste jeg vet... Men det blir jo alltid så fint. Imponerende hvor mye et lag (eller fire..) gjør:) Håper du får tak iden siste pellisen da:) God helg. Klem

Linda sa...

Takk for hilsen på innlegget mitt, alltid hyggelig når noen legger igjen noen ord:) Jeg er usikker på hvor mange sorter jeg har, det er maaange stiklinger ca 80-90, men mange er av samme sort da:) Og ikk evet jeg sikkert hvor mange som klarer seg heller, men foreløpig ser det greit ut:) Har ikke navnene på alle, for flere er stiklinger jeg fikk i fjor, så det får jeg finne ut av i år:) Men jeg har ingen som lukter banan, men en tur til danmark i år og ganske sikkert innom den gamle by i århus, kanskje det er noen stiklinger å få kjøpt der?:)I da ghar jeg surret rund ti hagen, mange små tegn her og der. Og så planlegger jeg et grønnsaksbedd bak drivhuset i litt sånn cottage garden stil, litt grønnsaker og litt blomster innimellom:) Gleeeder meg:) Blir vel et innlegg om det og:) Ha en god lørdag. Klem

Tonerose sa...

Hjertelig takk! :o) Det er en herlig tid med en sånn liten småtas - vi nyter dagene i sammen.

Ja, små hjerter av sement er kjempesøte å dekorere med - også veldig greie å lage. ...og du har jo alt støpeform i hus! :o) Kos deg!

Riktig god helg til deg og gutta dine! :o)

Red Hobbitt sa...

Litt av en pellis-liste. Har sådd et par pelliser, det får bli med det i år.
Det ligger en award til deg i hverdags-bloggen min. Ønsker deg ei flott påske