onsdag 18. november 2009

Bloggtørke og nye bilder fra annekset

Bloggtørken skyldes at vi ikke har hatt maskin på en stund og dessuten har jeg jobbet MASSE. Til og med på lørdagen som var jeg på jobb fra 7 om morgenen til 7 på kvelden. Da var jeg LEI og all jobbinga har resultert i lite motivasjon til å drive med mine hobbyer og mye soving i stedet. Nå har vi riktignok ikke fått ny maskin enda så vi har en til låns, men vi får ny da sambo har "kranglet" seg frem til det ettersom den gamle ikke har passert 5 år enda. Men jeg skal love dere at de har "forsøkt" seg men sambo har stått på sitt og forlangt enten å få ny maskin eller å heve kjøpet ettersom vi har 5-års garantien med oss. Så resultatet har ihvertfall blitt at vi får ny maskin når de får ordnet det de skal, og de kan jo bare prøøøøøøøøve seg igjen. Men nå haster det ikke med ny maskin ettersom vi har denne til låns.
Som dere skjønner har det blitt lite jobbing på annekset da jeg har hatt null overskudd men litt nytt har kommet på plass.


Et speil som har vært stuen bort i kjelleren siden vi flyttet hit for litt over 5 år siden har fått plass ved senga. Egentlig hadde jeg tenkt å male det hvitt men syntes sølvpatinaen passet godt med resten av rommet. Bordet under eller hva man skal kalle det kjøpte jeg på en brukt- og antikkmesse i sommer og den kostet meg 50 kroner. Det er på denne jeg har tenkt å plassere en madonna. På bordet ligger det også en bok jeg kjøpte på Gjenbruket for en stund siden. Det er en gammel bok fra 1842 og den har tydeligvis vært en gave fra en eller annen da det er skrevet en hilsen på første siden. Jeg klarer ikke å tyde hva som står der men på den andre siden står det noe slik som: Andagts Timer for Ynglinge og Piger efter den høytidelige Indtrædelfe i modne Christnes Samfund. Flott bok med vakker skrift og den kostet meg 75 kroner.

Lysestaken som henger på veggen kjøpte jeg også på Gjenbruket for en stund siden og var opprinnelig en elektrisk vegglampe i messing. Jeg klippet av ledningen og deretter fikk den en god slump med heftgrunn og maling. Jeg har også limt fast et ark fra en gammel bok og deretter festet på en blonde. Denne lysestaken kostet meg 10 kroner.
Ektorpstolen har kommet på plass og ved siden av den har jeg plassert en krakk som jeg har brukt som et lite bord. Hmm, dette heter da ikke krakk men et eller annet som jeg ikke husker navnet på? Den var opprinnelig umalt og treverket var helt mørkt så jeg malte den i den lysblå fargen jeg har brukt på rommet til Martinus slik at det blir ørlite kontrast til det andre. Litt slitasje måtte jeg også lage for å få den litt shabby selvfølgelig. Krakken kjøpte jeg også på Gjenbruket av den dette sum av 40 kroner. Verdt hver krone for disse er utrolig søte.
Som dere også kan se har jeg fått sydd en liten kappe under hylla foran vinduet. Syntes ikke det ble så verst jeg.
Ikke heter dette verken krakk eller fotskammel. Mamsen vet hva det heter, men jeg glemmer alltid hva hun kaller det.
Det jeg holder på med nå er å male stolen jeg skal ha ved arbeidsbordet mitt. Den var mørk brun og skal selvfølgelig bli hvit. Litt stilig stol som jeg skal ha en hvit pute med kappe oppå. Og gjett hvor jeg kjøpte stolen? HELT RIKTIG.........Gjenbruket selvfølgelig. Denne var vel heller av de mer "kostbare" tingene jeg har kjøpt der og kostet 150 kroner, men pytt-pytt.

Nå har jeg et lite spørsmål til dere interiørinteresserte. Jeg har så inmari lyst på slike søte englevinger som jeg har tenkt å henge opp på veggen over senga (tror jeg). Jeg ser de har slike på kremmerhuset eller hva det heter, men de er helt flate. Jeg vil ha sånne som er bøyd hvis dere skjønner hva jeg mener, altså vinger i "flyvende tilstand". Noen som vet hvor de er å oppdrive?
Ok, det var alt fra meg i denne omgang og som avslutning må jeg si at denne pc'n var utrolig vond å skrive med, jeg må taste tastene så inmari hardt. Jaja, man kan vel ikke få i både pose og sekk, kan man vel?
Ønsker alle en fortsatt strålende kveld!

6 kommentarer:

Mariann S sa...

Kanskje taburett Lene :)
Ikkje tid å lese innlegget no, men måtte komme med forslag til 'krakken' din ;). Kjem tilbake og les meir nøye i mårgå ;) God natt :)

Laila sa...

Så utrolig fint det blir i dette annekset, og så flink du er. Det heter nok taburett ja.
I Linneas hage (finner link på siden min) har de noen små 5-6 cm og noen på 14 cm. de er jo ikke store da. gå inn på småsaker så finner du de.
Klem Laila

Laila sa...

Obs, når jeg leser spørsmålet ditt om igjen, ser jeg jo at de vingene ikke er som du vil ha de nemlig flate.
Klem Laila

Linecas have sa...

Nydelig innlegg. Du har vært flittig mellom jobb slaga. Er fem år gengs garanti på pcer? Min er to år nå men har den siste uken begynt å oppføre seg ytterst merkverdig.
Kappen under hyllen ble så fin. den er virkelig riktig til plassen, skiller seg ut til en unik løsning. Likte også at du har gitt taburetten en avvikende farge, lys blå er jo da også het nydelig.Skikkelig kosekrok har det blitt det der, og meget vakkert.

Merethe sa...

SÅ vakkert det blir på annekset.
Her må det bli godt å sitte og hygge seg. :)

Romantiske Stinemor sa...

Nydelige bilder, også koselig ett rom, her kan du kose deg masse:-) Håper du får en kjempe fin helg..klem Stine:-)