mandag 5. oktober 2009

Den forglemte hagen

For hagen er virkelig blitt satt til side nå og det er lenge siden jeg tok meg en rundtur for å se om det fortsatt fantes liv. Vi har hatt noen frostnetter nå og snøen lavet også ned på lørdag, men merkelig nok finnes det blomster som fortsatt strutter av selvtillitt selv om det nok ikke drøyer så lenge før de også inntar sin vintervile. Jeg er egentlig litt forundret over at en del av rosene fortsatt blomstrer og noen av de kommer til og med med knopper. Vel, ikke er vel dette så veldig bra men de får leve sitt eget liv og gjøre som de vil. Vi har ihvertfall avsluttet årets haging og nå får naturen selv få styre.

Jeg tok noen få bilder i dag slik at dere ser at det fortsatt er liv der ute, for jeg føler vel at det har blitt mye interiørrelaterte blogginnlegg i det siste. Men jeg regner med å komme sterkere tilbake til våren selv om jeg må inrømme at mitt store engasjement for hagen sansynligvis ikke vil bli så intensiv som den har vært de tidligere årene. Jeg føler jeg har fått gjort nok i hagen m.h.t. planting, etc (vel, noe gjenstår kanskje) og frø har jeg heller ikke sådd enda og jeg har heller ikke sendt inn noen frøbestillinger til England. Så fra å ha bortimot 100 forskjellige frøtyper de tidligere årene kommer nok det til å reduseres betraktelig heretter, tror ikke det blir mye over 10 forskjellige frøtyper denne gangen.

Ønsker alle en strålende kveld! Selv er jeg alene og Martinus har lagt seg. Har jobbet halv dag i dag slik at jeg fikk avsluttet forrige måneds fakturering. Nå skal jeg kose meg med Bonderomantikk og cappuccinoen jeg akkurat har laget.

3 kommentarer:

josimo sa...

Hei du

Flotte bilder du har på siden din.
Har jo fått så mye lekkert fra deg til hagen min.

Jeg er Fru Pigalopp om du husker henne.Har flyttet fra min hage så jeg har "mistet" mye av plantene mine. Så jeg må nok samle litt ennå.Håper det en dag blir "nok"

God natt fra meg

Vivishagerom sa...

Selv om vi nå er lei av hagen og lar den klare seg selv til våren, så skal vi vel aldri si aldri. Jeg skal heller ikke så veldig mye i år, tror jeg nå.
Her er også rosene fortsatt i gang, og moserosen som du kjøpte med til meg har virkelig vokst i sommer. På lørdag kommer det to Pioner fra Pionhagen, så helt avsluttet er ikke hagen enda.

Evelyn sa...

Hei:) kjekt å e at noe blomstrer selv om de har blitt høst og vinter da.

Kansje de kan være greit å ta en pause fra hagen en sesong også og gjøre de bare allernødvendigste.. for de ser nå ut som om hagen din er i tipp topp stand da.

Ha en fin torsdag :)