søndag 17. mai 2009

Gratulerer med dagen alle sammen!

Da er 17. mai feiringen over for denne gang. Vi har hatt en trivelig og avslappende dag, ikke noe stress og mas for vårt vedkommende. Jeg må vel inrømme at jeg ikke er så stor tilhenger av denne dagen men mener mer at det er barnas dag. Men når vi nå har fått lille Martinus må man jo tenke på han og at han skal få muligheten til å få oppleve denne dagen, jeg husker jo selv hvor stort jeg satte pris på denne dagen da jeg var liten. Men som sagt så ble det en enkel feiring på oss. Vi drog ned til byen ved 12-tiden og gikk noen runder i gågata og snakket med kjente. Martinus koste seg fælt og likte tydeligvis livet og folkemengdene. Vi fikk ikke med oss noe tog eller den slags ettersom de gikk mye tidligere, men det var da trivelig nok for det. Ved 13.30-tiden tok vi med oss mamsen og papsen opp til Tretten hvor vi møtte min søster på Glomstad. Der inntok vi et bedre måltid som bestod av koldtbord og varm mat, hvor også mye av maten er produsert på selve garden. Deretter bar det hjemover hvor vi resten av kvelden har ligget rett ut på sofaen og en times soving har det også blitt. Ikke noe særlig haging i kveld med unntak av pellisene som jeg har fått ordnet litt. Akkurat nå er det litt kjølig ute og det blåser til tross for at solen skinner. Ellers har været tidligere på dagen vært helt perfekt bunadvær, superfint solskinn men ikke altfor varmt.

Her har Martinus fått på seg finstasen etter å ha tatt seg en lang lur på over 2 timer.

Mamma og Martinus i hagen......

...........og pappa og Martinus.

Så ble det tur i gågata og Martinus fulgte nøye med på alt som skjedde rundt han.

Morten har kjøpt seg flunka ny bil for anledningen. Neida, det var bare tull for her har vi nemlig ankommet Glomstad og vi måtte ta bilde av den tøffe bilen som stod parkert der.

Det er ganske trivelig på Glomstad og god mat. Men desverre så spiser man så altfor mye der så da trengs det et par dagers hardhaging for å ta av seg kiloene tror jeg. Men på tirsdag komme svigers nedover og da har jeg tenkt å steke rømmevafler, så det blir vel ikke akkurat noe bedre det med tanke på vekta mi. Jaja, kiloene går opp og ned, men med intens haging vet jeg at de raser av igjen i superfart.

Til slutt vil vi 3 i gutua sende en 17. mai hilsen til bestemor og bestefar på Otta.........vi sees på tirsdag!

2 kommentarer:

IngunnBW sa...

Så koselig å se gårsdagen din i bilder Lene :) Så nydelig du er i den flotte bunaden din! Kjekk mann og sønn i finstasen også!

Jeg synes det er hyggelig å feire dagen i Oslo hos familien, se på og være en del av folkelivet og se alle bunadene. Når man har store barn blir det jo ikke som da de var små, med skoletog og leker på skolen osv. Det er kjempekoselig, men kan bli litt VEL mye enkelte ganger ;)

Vivishagerom sa...

Det ble en fin 17.mai på Lillehammer i går, men jammen er det godt den er over.
Flott liten gutt i bunad.