torsdag 5. mars 2009

Tuddelidu - innom en tur jeg!

Prikling hver eneste kveld gjør at jeg blir litt fraværende i bloggverden, men noen ord innimellom får jeg jo tid til.

I dag har jeg fått priklet enda mer (orker ikke å ramse opp alt jeg prikler hele tiden, går mye i de samme typene). Ellers har jeg fått vekket alle pellisene opp fra vinterdvale i kjelleren så nå har de fått ny jord og står plassert i vinduene, 17 stykker ble det visst. Ikke noe vakkert syn foreløpig men det blir nok bedre når de begynner å bli grønne og ikke minst begynner å blomstre. Blomsterskilt i sink til alle pellisene + noen til har jeg også fått bestilt i dag, synes det er litt finere å se på enn simple pappetiketter. Her er bilde av de og de bestilte jeg hos Boligfryd.........bestilte alle de hadde jeg, hele 30 stk. Regner vel med at det blir så mange pelliser etterhvert...........og sikkert enda fler senere.
Ellers har jeg fått bakt litt, i går ble det 4 kringler med makronmasse og en sjokoladekake i langpanne (Morten fikk bla seg gjennom diverse blader jeg hadde med oppskrifter av forskjellige sjokoladekaker og fikk bestemme hvem jeg skulle lage). Konklusjon av gårsdagens bakst: Ingenting smakte godt, ihvertfall syntes ikke jeg det. Men Morten derimot, har allerede spist opp 2 kringler og sjokoladekaka har han også begynt på. Ettersom gårsdagens bakst ble mislykket i mine øyne, bestemte jeg meg for å lage noen sjokoladecookies i dag...........jupps, de ble gode syntes jeg, ok å ha en kjeks til cappuccino'en.

Er det noen som lurer på hvordan det går med tanta mi? Jeg har ikke skrevet noe om henne siden hun ble syk og det er rett og slett fordi hun egentlig ikke ble noe bedre og i en periode så det virkelig ut til å gå den gale veien. Hun var veldig deprimert og klarte heller ikke å gå lenger, bare falt over ende og det så ellers ikke noe lyst ut. Men i dag ringte mamsen meg og klarte nesten ikke å prate. Jeg tenkte med en gang at nå var det noe som var veldig gæærnt. Men neidaaaaaaaaaa, da hadde hun sannelig snakket med tante på telefonen og hun kjente igjen mamsen og sa at vi snart måtte komme og besøke henne. Det viste seg at min andre tante som bor på Strømmen var og besøkte henne og de ringte derfor fra mobilen hennes (tante bor fremdeles på Skedsmotun bo- og omsorgssenter). Så hun har virkelig tatt seg opp igjen og vi begynner nå å øyne et håp at hun kanskje kan bli nogenlunde seg selv igjen, men vi får se, vi må tross alt holde hodet kaldt og være realistiske. Jeg ringte senere til Skedsmotun og snakket også så vidt med tante, men da var hun nok litt sliten, men hun var en helt annen tante enn det hun har vært siden før jul. Jeg snakket også med ei som følger opp tante og hun sa at tante hadde kommet seg betraktelig de siste to ukene, i går hadde hun også vært med på kjøkkenet og ryddet ut av oppvaskmaskina og hun er liksom litt seg selv igjen virker det som, god apetitt hadde hun også. Så nå skal jeg og mamse snart dra ned igjen å besøke henne, blir spennende å se hvordan hun er.

Tjaaaaaaaaaa, hva ellers har jeg å nevne herfra da? Jo, poden er i superform igjen og alt går helt utmerket. Han er så utrolig blid og ler masse, dessuten har han blitt en racer på å krabbe og i dag hadde han nok også tenkt å ta seg en tur opp trappa fordi Mosse lå der....hehe.

Tjaaaaa..........jo når det gjelder litt hagerelaterte planer har jeg såvidt begynt å planlegge diverse gjøremål i sommer. Den ene planen er å dekke til steinveien mot utedoen med grus (den er ikke engang ferdig). Dette gjør vi rett og slett for å gjøre vedlikeholdet enklere. Hadde jeg visst hvor mye vedlikehold det var med disse steinveiene hadde jeg aldri begynt med de. Så da blir det grus og jeg tror det blir fint jeg. Jeg skal dessuten lage litt flere veier og jeg hadde ikke orket tanken på å banke mer stein, har fått nok.
Jeg driver også funderer på å få til en "solsengplass" med plass til to solsenger. Jeg har et slags bilde i hodet mitt på hvordan jeg skal gjøre det, men vi får se hva det blir til.
Nei fy, nå er det altfor sent, men jeg titter nok innom igjen ved en senere anledning.

2 kommentarer:

IngunnBW sa...

Å, så flott å hør eom tanten din Lene! Jeg har tenkt å spørre, men har glemt hver gang jeg har lagt inn en kommentar. Da går alt rette veien, våren er en fin ti då komme seg til hektene på - man får litt ekstra drahjelp.

Du er så effektiv at det er en fryd. Morten har vært kjempeheldig med koneemnet sitt :)

Ønsker dere en super helg!

Nina i Paradiset sa...

Nei, jeg kan ikke glemme Madicken!
Jeg har sikkert fortalt om den gangen jeg hoppet ned fra ett høyt tre med paraply....??

Flott at det går bedre med tanta di!
Mine pelliser skal også opp snart, gleder meg! Dessverre klarte jeg å ta livet av en hvit en (husker ikke navnet, men den har helt annerleders bladverk) Håper du fikk stikling av den!
Flotte skilt! Jeg har noen fra IKEA, men skriver som en kråke, så jeg vet ikke helt....
Klem