tirsdag 3. februar 2009

Spirerommet pr. i dag!

Har tatt noen bilder fra annekset, eller spirerommet som jeg kaller det nå, slik det ser ut i dag, snart vil det vel bugne av småplanter både her og der. Hittentil har jeg fått fylt opp to undervanningsbrett, en fruktkasse som det er prikla stokkroser i, samt et lite brett til. Men andre kasser, brett og fiskekasser står klare til bruk med oppsugingsduker og det hele for jeg vet det ikke drøyer så altfor lenge før de må tas i
bruk. Dessuten er begge lysmarmaturene montert opp. I tillegg har jeg et sånt lite plantelys hvis det skulle bli for lite lys med de to lysarmaturene.





Det spirer og gror både her og der men jeg må si jeg er litt skuffet over revebjellefrøene jeg bestilte fra Thompson&Morgan, dårlig spireevne der, kun et par-tre spirer i hver potte. Men det er vel kanskje like greit for det ser ut til at det er mer enn nok å ta av ellers. Ellers må jeg skryte av Chiltern Seeds, frøene de har er utrolig bra og det er ikke noe å si på spireevnen der gitt. Sånn summasumarum er jeg mest fornøyd med frøene jeg får fra Chiltern Seeds og Primafrø - begge får ihvertfall de beste anbefalinger fra meg.
Som jeg skrev i forrige innlegg har jeg jo begynt å prikle så vidt og jeg kommer vel til å ta en økt i kveld også, er så greit å ta litt om gangen slik at det ikke blir så mye på en gang. Jeg synes det er så koselig å sitte oppi der på kvelden, ta med meg en cappuccino, prikle og høre på radio, skikkelig terapi spør du meg for da dri... jeg i om det er snø ute og over 20 kalde. Da lever jeg i min egen verden og drømmer meg frem til sommeren og alle planene jeg har.

SO LONG!

6 kommentarer:

Elisabeth sa...

Gleder meg til å se "barnerommet" etterhvert som de små grønne dukker opp og vokser til ;)

Ellen Walnum sa...

Helt enig! Når jeg prikler glemmer jeg helt at det ikke er vår ute:-)

Anonym sa...

Jeg blir imponert når jeg ser hvor mye du har sådd! Skulle ønske jeg også hadde kunnskaper og vilje til å gjøre det! Gleder meg til å følge med på progresjon din.

Nina i Paradiset sa...

Norges koseligste spirerom da! ;)

Kan alltids sette av noen isop-spirer til meg, om du har for mange!
Finner sikkert mer å bytte etter hvert også... :)

Nina i Paradiset sa...

Sier ja-takk til alt, jeg!
Den Artemisiaen er jeg litt usikker på om jeg har da...
Mener jeg sådde den oppi Trøndelag, men er ikke sikker på om den overlevde flyttingen.
Hos meg er det ikke så mange stauder som har spirt enda, men den hvite utgaven av Corthusa Matthioli spirer i mengder. Verbascum chaixii 'Album' har jeg sådd dobbelt av, så der har jeg MYE!
Echium russicum kommer også med nok (den var to-årig i min forrige hage)I tillegg har jeg to sorter staude-potentilla med endel spirer i, og noe sommerblomster. Ellers blir det sikker mer forskjellig etter hvert.
Kan sikkert lage kommentarer i så-lista mi etterhvert.

Anne på Moseplassen sa...

oi, så masse plass du har da! Så deilig :) og en seng å slenge seg neppå mellom prikleslagene :D