fredag 6. februar 2009

Litt prikling til tross for at samboer er på jobb!

Men man passer på når Martinus sover, men mulig det blir litt mer i kveld etter at samboer kommer hjem.




Litt oppdatering på Viola x wittrociana 'Springtime Pink Shades' som jeg kjøpte frø av på Plantasjen. Jeg gjorde som beskrevet og sådde uten å dekke til men de har stått i minidrivhus på baderomsgulvet. De ble sådd 29. januar og nå ser jeg så vidt antydning til noen små spirer, men noen virker veldig shabby og har fått litt "dun" på stilkene helt nede ved jorda. Vel, nå står de ihvertfall på undervanningsbrett så får vi se hvordan det går. Men jeg hadde en pakke til så de sådde jeg den 4. februar. De har jeg derimot dekket til med et tynt lag med jord og dekket med fruktpose og plassert på annekset. Spent på å se om de blir bedre.

Ellers innimellom har jeg fått støvsuget og vasket alle gulv i huset i dag, det trengtes igrunn selv om vi støvsuger gulvene nesten hver dag (ulempen med å ha langhåret katt). Nå sover prinsen igjen så nå har jeg tenkt å lage banankake til sambo, han elsker banankake og jeg tror det ikke er helt ubevisst at det ligger 3 godt modne bananer på kjøkkenet. Han skal jobbe døgn i morgen så da kan han ta den med seg på sykehuset og kose seg med den der. Martinus er også veldig glad i den selv om han får det i moderate porsjoner.

1 dl sukker 2 egg vispes til luftig eggedosis. Tilsett 2 dl hvetemel,1 ts bakepulver, 1 ts vaniljesukker, 50 gr smør el margarin som smeltes.Dette røres forsiktig sammen med 2 - 3 godt moste bananer.Stekes på 175 C i ca 40 min.

Det hender jeg også knuser i mørk kokesjokolade.

9 kommentarer:

Brit Strikkenerd sa...

På mitt første besøk i bloggen din. Veldig imponert over din frøsamling og prikling!!
Ellers veldig mye koselig å lese og inspirerende å se:)
En riktig god helg til deg:)

Brit Strikkenerd sa...

Takk for kommentaren på min blogg. Fant deg via bloggenlinken til skravlebrettet til hageGal:)
Nylig blitt medlem der og blogger har jeg lært er en fin måte både å få inpirasjon, motivasjon og læring på:)

Randines hageblogg sa...

Takk for oppskrift på Banankake, den var enkel og grei...

Lykke til videre med priklingen!

Anonym sa...

Du er flink du!

Granholmen camping eksisterer fortsatt! Det er fult mulig å benytte seg av stranden selv om man ikke camper. Det er et koselig sted.

Ha en fin helg!

Ellen Walnum sa...

Jeg har også sådd Viola Springtime Pink Shades. Jeg sådde dem på overflaten, satte dem i et minidrivhus ute i drivhuset der det er ca. 15 grader. De spirte som bare juling de:-))

Vivishagerom sa...

Enkel og grei banenkake. Den må prøves, for modne banener har vi ofte.
Håper du får en fin helg,og kos deg med prins, sambo og prikling.

Nina i Paradiset sa...

På mine Viola x wittrockiana mener jeg at det sto: krever lys for å spire...! (kan det være grunnen??)

Nina i Paradiset sa...

God helg, forresten!

IngunnBW sa...

Nyyydelig liten Viola det der Lene. Håper du får sving på dem! Det finnes så utrolig mange vakre Viola! I linken om såing av Viola på hagegal ser det ut som man lykkes med de fleste metoder, lys-mørkt, kaldt-varmt. Jeg har sådd to sorter Viola som står på badegulvet sammen med de andre frøene. Det skal gå greit det tror jeg.

Den banankaken skal jeg prøve, kjempegrei opppskrift! Her blir bananene aldri gamle, jeg elsker bananer og spiser en hver morgen. Lurer på hvorfor jeg har så lange armer? hihi

En riktig god helg til deg og dine Lene!