mandag 5. januar 2009

Tusen takk Elsa!

I dag fikk jeg pakke i posten og den var fra trivelige Elsa. Der lå det ikke bare en men tre pakker med forskjellige stokkrosefrø; 'East Coast Hybrids', 'Double Moonlight' og 'Double Iceberg'. Tusen takk Elsa og som du skrev, kanskje jeg får noen planter etterhvert som du vil ha, har 66 potter med forskjellige frø jeg har sådd så det er ikke umulig!!

"Nothing conjures up memories quite like Grandma's Cottage Garden full of Hollyhocks in the most astonishing colours. Who hasn't looked for fairies in the prettiest of them? What's more, after forcing their attention on you the whole summer, they deliberately take a nap before bursting forth again in the spring."

Lene skal få seg symaskin....jo, jeg har en fra før, min mamma's gamle, sikkert fra hippitiden, knall orange og veier sikkert et tonn. I morgen drar vi til Gjøvik og ser om vi finner en som er litt mer kvant, skal få den i bursdagsgave. Nå har jo ikke jeg bursdag før i mai men mamsen mente at jeg heller burde få den nå for i mai er det vel bare haging som står i hodet på meg. Om jeg er flink til å sy?? NEI ABSOLUTT IKKE, det kan jeg desverre ikke skryte på meg, men jeg håper mamsen kan lære meg for jeg har absolutt lyst til å lære det.

I dag har jeg og Martinus vært alene, sambo jobber døgn til i morgen. For å få tiden til å gå fant jeg ut at vi skulle ned å besøke mamsen og papsen, men uuurgt....bilen ville jo ikke starte. Sett på makan og jeg som kjører Audi, haha!! Så da ble det full utrykning til gutua, uten ambulanse da, men da dukket det opp en nytt problem, sambo klarte ikke å finne ut hvor han skulle koble startkablene til sin Audi S8.....haha....(hysj-hysj, dette må han ikke få vite at jeg har skrevet), så resultatet ble at han måtte dra tilbake til sykehuset og hente en slik stor ting jeg ikke vet hva heter å få koblet til bilen min.......JESS, da startet bilen!!! Så da ble det et lite besøk alikevel.
I morgen må jeg på posten, en frøsending til Moelv og en til Danmark, dessuten skal jeg overraske ei venninne med en liten gave. Jeg vet hun har det litt tøft nå og har derfor lyst til å glede henne med et lite hjerte jeg har laget med brodert skytsengel på! Jo, engler er alright synes jeg selv om jeg ikke kan kalle meg religiøs.


Nei nå må jeg lage meg litt mat, glemmer å spise når sambo ikke er hjemme jeg da, deretter skal jeg bare legge meg rett ut på sofaen og glede meg over at det i dag er en dag nærmere sommern og glede meg enda mer for at det har kommet utrolig lite snø hittentil i år.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så bra at frøa er kommet fram.
Når jeg ser huset ditt så tenker jeg stokkroser:-)

Lene fra Lillehammer sa...

Ja, stokkroser er stilig selv om jeg hadde litt for mange i fjor, eller kanskje ikke for mange men en del av de ble feil plassert.

Vivishagerom sa...

Da blir det stokkrosesåing på meg i kveld. Var nok litt usikker skjønner du på hvor lenge dem skulle ligge i vann.
Det var godt du skjønte hva jeg mente med den veska/posen. Trodde vel kanskje det hadde tørna helt for meg ?
Ha en fin og kald tirsdag og håper bilen går bedre i dag.

IngunnBW sa...

Håper jeg kan si gratuelerer me dny symaskin? Min gamle som jeg fikk til konfirmajsonen min, tok helt kvelden for tet par år siden. Men sidne jeg har en temenninng med en oppdatert symaskin, låner jeg hennes i ny og ne i stedet fo rå kjøpe egen. Jeg bruker den aliekvel kun til reaprasjoner. I går sydde jeg på 8 dynetrekk som hadde revnet. Et par av de var sånne man tredde foten inni og satt fast i løpet av natten. Så det var på høy tid og nydeliog å få gjort.

Hih, morsom bilhistorie! Må passe på å ikke tråkke på mannens stolthet ja. Jeg har hørt tilsvarende av en venn med maken bil, der måtte det storutrykning ut for å åpne bilen en gang han hadde låst seg ute og alarmen ble utløst. Noe lignende...husker ikke helt detaljene. Men komplett umulig å skjønne all den fine teknikken. For øvrig tilgis slike ting på flekken ved at det er en rålekker bil...sikle sikle.

Mange snille frømennesker i hageverdenen ja Lene, tenker jo på deg jeg da som har sendt meg så mange frø og er så velvillig med råd og tips :)