tirsdag 2. desember 2008

Det snør, det snør, tiddelibom....



Joda, det er koselig med snø til jul, men jeg synes det har kommet akkurat passe nå, så da får vi se om høyere makter hører på meg...........noe jeg sterkt tviler på.

I dag har jeg vært på polet å kjøpt meg baileys slik at vi har noe å kose oss med i jula. Digger baileys selv om det smaker bedre på sommeren, baileys med isbiter.....nam-nam. Jeg har også vært å sett om jeg fant juleklær til Martinus men det var neimen ikke lett, men vi får se om det dukker opp noe etterhvert. Hmm, må vel ha noe til meg selv også men jeg vil tro det blir enda verre. Jeg har ikke kjøpt meg nye klær siden før jeg ble gravid omtrent så det er vel kanskje på tide, kan liksom ikke dukke opp julekvelden i olabukse.

I dag skal jeg og Morten ha kyllingmiddag, litt sånn trash-food-aktig. Da tar jeg kyllingfilet som jeg dupper først i sammenhvispet egg, deretter en melblanding bestående av mel, pepper, litt salt og gastromatkrydder. Deretter dupper jeg den i sammenhvispet egg igjen og til slutt putter jeg de i pose som er fylt med grovknust cornflakes. Tilbehør, kokt ris og sur/søt saus. Jepps, enkelt og greit men sabla godt.

Til slutt.............JIPPI, jeg har fått tak i lyshus, nøyaktig et slikt jeg ville ha. Den fikk jeg tak i, takket være et godt tips, hos Fryd For Øyet. Bestilte den i dag og nå er den allerede sendt. Kjempeflott service.

Okidok, ønsker alle en strålende kveld!

7 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Gratulerer så mye med lysthus. Det blir kos det tenker jeg.
Jeg har lagt ut noen bilder på bloggen min av litt jul i heimen. Ikke så mye enda, men det kommer mer. Kjempe fint at det snør, men enig med deg at det er nok nå.

Ha en fin kveld du også.

Lene fra Lillehammer sa...

Hmm, takk Vivi selv om det ikke er lysthus jeg har fått tak i men derimot LYSHUS (uten T). Den skal jeg ha t-lys inni og det blir så lækkert vettu.

Vivishagerom sa...

Ja, riktig. Skjønte egentlig at du ikke drev med skrivefeil, men med eller uten lys, kan jo få lyst lell ??
Jeg har ingen Baileys å skylde på heller.

Sortland hagelag sa...

He he, jeg leste også lysthus, men et lyshus man har ønsket seg er nok også bra! :) Gratulerer med anskaffelsen. :)

Lene fra Lillehammer sa...

Å ha lyst på en lysThus er mitt største ønske, men et lyshus uten T er også ikke så dumt. Tenk så fint det blir med lys i lyshuset når det ikke er lyst ute lenger. Hehe, det ble bra, ble det ikke?

Anne på Moseplassen sa...

hehe, jeg leste lysthus og ble skrekkelig nyskjerrig gitt. Men så er det et lite ett skjønner jeg, jaja, kansje like kos det, litt mindre monteringsjobb i allefall :D

IngunnBW sa...

Huset ditt er virkelig en idyll i sneværet. Koselig bilde! Ja, de lyshusene var virkelig fine, så kos med slike lyspunkt om vinteren. Det kan du bruke hele året egentlig, ikke noe typisk juleting. Har du lyst, har du lov :)