søndag 7. september 2008

Forandring fryder

I dag var første dag i år hvor jeg virkelig følte at det er høst; ganske deilig egentlig, skikkelig frisk luft og ikke så altfor varmt. Solen har strålt på skyfri himmel og jeg har bare kost. En lang tur har vi også gått i dag.

Jeg merker vel at hagingen begynner å avta og jeg har såvidt begynt å forflytte meg inn og funnet frem malekosten igjen. Men å holde på så mye som jeg har gjort før får jeg ikke gjort nå ettersom vi har en liten tass her som jeg helst ikke vil skal innånde så alfor mye av den sterke malingslukta. Men jeg passer på når pappa og lillegutt er på kafè og lar vinduer og dører stå åpne.

Jeg har tidligere vært veldig interessert i antikviteter men den tiden er over, så de få antikke møblene vi har i stua har fått et malingsstrøk med eggehvit maling og som jeg deretter laserer for å få litt patina. Liker å la det gå i lyse farger og ettersom vi har forholdsvis liten stue passer det ihvertfall ikke med mørke, trehvite farger. I dag fikk et gammelt veggskap et strøk med maling.




Ellers holder vi fremdels på med rommet til Martinus og det har vi holdt på med veldig lenge. Målet er å bli ferdig i løpet av et par mnd. Men så alfor mye er ikke igjen og nå holder jeg på å male lister (gøøøørrr). Neste helg er det loppemarked i Håkonshall så det er jo en liten mulighet for at jeg finner litt ting og tang som kan brukes på rommet hans, vi får se.

Hagerelatert; en del blomster står fremdeles i vakker blomsterflor, deriblant hestemynte, storhjelm, revebjeller, Veronica Longifolia, dahlia, rusoløye, legestokkrose og andre stokkroser, ormerot, ja og masse annet jeg ikke kommer på i farta. Veldig mange av rosene blomstrer også fremdeles og nye knopper er på vei. Vet ikke om det er noe sjakktrekk jeg da men tiden vil vise.
Nå har jeg akkurat pakket to pakker som skal med posten i morgen, en til NinaS og en til Keri. Jeg har også sanket frø av revebjeller som Vivi skal ha og som jeg skal møte i morgen.

Okidok folkens, ha en fortsatt fin kveld!



Dahlia 'Le Castel'

Ingen kommentarer: